Miquel Ensenyat: “Aquesta ha de ser la legislatura del tren de Llevant

Busquets exigeix al govern d’Espanya “inversions dignes” per millorar i ampliar la xarxa ferroviària de Mallorca

Els candidats de MÉS per Mallorca a la presidència del Govern i del Consell, Miquel Ensenyat i Bel Busquets, han presetat aquest diumenge les propostes de la formació per ampliar i millorar la xarxa ferroviària de l’illa. Ensenyat ha assegurat que “aquesta ha de ser la legislatura del tren de Llevant” i ha explicat que “MÉS prioritzarà la finalització de les obres del tren de Llevant fent-lo arribar en una primera fase fins a Arà”.

Segons ha explicat Ensenyat, “es calcula que amb poc més de 100 milions d’euros es podria enllestir el tren de Llevant” ja que “bona part de les inversions ja estan fetes”. A més, el projecte està aprovat per la Comissió Balear del Medi Ambient i seria compatible amb mantenir la via verda.

Ensenyat també ha dit que “el tren d’Alcúdia també és igualment factible” i que es podria fer “amb una inversió màxima de 70 milions d’euros ambun traçat paral·lel a l’actual carretera general que connecta sa Pobla amb Alcúdia”.

Per altra banda, Busquets ha destacat que “és imprescindible tenir un convenir ferroviari amb quantitats dignes” i que l’Estat aporti tot el deu. Busquets ha recordat que “el 2008 el govern d’Espanya va signar un convenir ferroviari segons el qual havien d’arribar 443 milions i dels quals només n’arribaren 100”.

“Mentre que actualment només arriben entre 2 i 4 milions anuals pel manteniment de la xarxa ferroviària, l’Estat en gasta 4.000 per a construir línies noves a la península, especialment d’AVE”. La candidata al Consell també ha emfaittzat que “el conveni ferroviari actual només compromet 120 milions en deu anys, menys d’una quarta part del que ens correspondria per població i territori”. Així mateix, Busquets ha dit que “va ser gràcies a la presssió de MÉS al Parlament que es va aconseguir incloure el tren de Llevant en aquest conveni”.